Sık Kullanılanlara Ekle Anasayfam Yap Sitene Ekle İletişim Rss
Künye
 
 
 
 
COK CAY iCENLERE GÜZEL HABER

COK CAY iCENLERE GÜZEL HABER

  Bu haber 15 Nisan 2010, Perşembe 11:57:13 eklenmiştir.
COK CAY iCENLERE GÜZEL HABER Ülkemizde oldukça fazla tüketilen siyah çay, faydaları ve zararları ile yine gündemde...

12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Ülkemizde oldukça fazla tüketilen siyah çay, faydaları ve zararları ile yine gündemde...

Son araştırmalara göre, günde iki bardak çay tüketmek, kalp krizi ile ölüm riskini oldukça azaltıyor. Araştırmacılar, bu şaşırtıcı sonuç karşısında çayın daha iyi incelenmesi gerektiğini söyleyerek siyah ve yeşil çayda kalbi koruma özelliğine sahip maddeler bulunabileceğini tahmin ettiklerini vurguluyorlar. Dr. Kenneth Mukamal, sonuçların beklediğinden çok daha şaşırtıcı olduğunu ve çay bitkisinin kalp sağlığı üzerindeki gerçek etkisinin, araştırma sonucundan daha az olması durumunda bile, kalp krizinden kurtulmak için hatırı sayılır bir fayda oluşturabileceğini savunuyor. 

KRİZDEN KORUYOR 

Çalışmada çay içenler ile çay içmeyenler arasında, kalp krizi sonrası ölüm oranları da araştırıldı. Araştırma sonuçlarına göre, çay tüketimi fazla olanlarda (Günde 2 veya daha fazla bardak), çay tüketmeyenlere oranla yüzde 44 daha az kalp krizi nedenli ölüm görülüyor. Bir haftada 14 bardaktan daha az çay tüketenler ise, hiç tüketmeyenlere oranla yüzde 28 daha az kalp krizi sonucunda ölümle karşılaşıyorlar. Bu geniş kapsamlı araştırmada, araştırmacılar kalp krizinden sonra hayatta kalan bin 900 kişinin, kalp rahatsızlıklarından önceki çay tüketimlerini not alıp bu kişileri 4 yıl boyunca izlemeye devam edecekler. Araştırmaya katılmış olan doktorlar; denek olarak alınan kişilerin yeni bir kalp krizine ya da kalp rahatsızlıklarına daha yatkın olan, yüksek risk grubundaki insanlardan seçildiğini belirtiyorlar. ‘Flavonoidler’in (Bitkilerden elde edilen, besinlerde doğal olarak bulunan antidoksidanlar) kan damarlarını genişleterek kanın vücuttaki dolaşımını daha kolay sağladığını ve böylece kalbi doğal yoldan korumanın mümkün olabildiğini söylüyor Dr. Mukamal. Ayrıca ‘Flavonoidler’in, LDL kolesterolünün daha kötü bir kolesterol haline dönüşmesini önleyebileceğine dair kanıtlar da bulduklarını belirtiyorlar.




ETİKETLER : ,

Diigo Diigo Digg Digg Newsvine Newsvine Technorati Technorati
Del.icio.us Del.icio.us Facebook Facebook Reddit Reddit Jumptags Jumptags
Simpy Simpy StumbleUpon StumbleUpon Slashdot Slashdot Propeller Propeller
Furl Furl Yahoo Yahoo BlinklistBlinklist Google Google
 
YORUM YAPIN SÖZ SİZDE! Tüm Yorumlar( 0 )

    YORUM YAPIN SÖZ SİZDE!   Tüm Yorumlar( 0 )

Adınız (Yorumda görünecek) :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :    
 
 
 
Rüyaymış Meğer – Kıs
DÖNERDERE KÖYÜ-VAN
ŞENOL HOCANIN TFF KO
EĞAPOSE-Apolas Lermi
KERBELA VAKASI
ULAŞ YAMAN
[ Tümünü Göster ]
 
Lütfen haber arşiv tarihi seçiniz.
Türkiye geneli yol durumu hakkinda güncel bilgiler
 
Diger anketlerimiz için tıklayın...


© Copyright 2009 Haberci61
Sitemizde bulunan haberler kaynak gösterilmeden alınamaz.
Haberlerin Her Hakkı Yayıncıya Aittir.
Yazılım : Gazi Soft